Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/14480
Titel: Artículo Científico. Teaching-Learning System Using Virtual Reality and Haptic Device to Improve Skillsin Children of Initial Education.
Director(es): Pilatasig, Marco
Autor(en): Paredes Garcés, María Lissette
Tobar Vidal, Emily Karina
Stichwörter: REALIDAD VIRTUAL
DISPOSITIVO HÁPTICO
EDUCACIÓN INICIAL
APRENDIENDO ESTRATEGIAS
Erscheinungsdatum: Mai-2018
Herausgeber: Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación.
Zitierform: Paredes Garcés, María Lissette. Tobar Vidal, Emily Karina (2018). Teaching-Learning System Using Virtual Reality and Haptic Device to Improve Skillsin Children of Initial Education. Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación. Departamento de Eléctrica y Electrónica. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga.
Zusammenfassung: A virtual system for teaching - learning is presented using a haptic device, to improve the skills in children in initial education. Two interactive games were created using Unity 3D software. The first allows identifying the primary colors and notions of space. The second identifies the geometric figures as circle, triangle, square and rectangle. Both games has visual, auditory and strength feedback, which allows performing the tasks correctly. The outcomes allow evaluating the children learning process in initial education in a qualitative way by a educator.
URI: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/14480
Enthalten in den Sammlungen:Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación (ESPEL)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
AC-ESPEL-ENI-0422.pdfARTÍCULO CIENTÍFICO3,24 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.