Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/14480
Titel: | Artículo Científico. Teaching-Learning System Using Virtual Reality and Haptic Device to Improve Skillsin Children of Initial Education. |
Director(es): | Pilatasig, Marco |
Autor(en): | Paredes Garcés, María Lissette Tobar Vidal, Emily Karina |
Stichwörter: | REALIDAD VIRTUAL DISPOSITIVO HÁPTICO EDUCACIÓN INICIAL APRENDIENDO ESTRATEGIAS |
Erscheinungsdatum: | Mai-2018 |
Herausgeber: | Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación. |
Zitierform: | Paredes Garcés, María Lissette. Tobar Vidal, Emily Karina (2018). Teaching-Learning System Using Virtual Reality and Haptic Device to Improve Skillsin Children of Initial Education. Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación. Departamento de Eléctrica y Electrónica. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga. |
Zusammenfassung: | A virtual system for teaching - learning is presented using a haptic device, to improve the skills in children in initial education. Two interactive games were created using Unity 3D software. The first allows identifying the primary colors and notions of space. The second identifies the geometric figures as circle, triangle, square and rectangle. Both games has visual, auditory and strength feedback, which allows performing the tasks correctly. The outcomes allow evaluating the children learning process in initial education in a qualitative way by a educator. |
URI: | http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/14480 |
Enthalten in den Sammlungen: | Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación (ESPEL) |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
AC-ESPEL-ENI-0422.pdf | ARTÍCULO CIENTÍFICO | 3,24 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.