Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/29646
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCarrillo Medina, José Luis-
dc.contributor.authorArcos Gómez, Alexander Rafael-
dc.contributor.authorCabezas Fernández, Cristian Alexis-
dc.date.accessioned2022-05-17T21:51:27Z-
dc.date.available2022-05-17T21:51:27Z-
dc.date.issued2022-01-13-
dc.identifier.citationArcos Gómez, Alexander Rafael. Cabezas Fernández, Cristian Alexis (2022). Effects of virtual reality and music therapy on academic stress reduction using a mobile application. Carrera de Ingeniería en Software. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga.es_ES
dc.identifier.otherSOF-0057-
dc.identifier.urihttp://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/29646-
dc.description.abstractIn recent years, music therapy has proven to be an effective strategy to reduce stress. This research examines the effects of applying a social support strategy to reduce stress levels in students of higher education students, by com-bining music therapy with the use of immersive virtual reality, making use of a mobile application. This proposal implements a system that performs the follow-ing tasks: i) collects information on the emotions of the participants through a facial recognition module, ii) provides a relaxation experience within an ani-mated and musicalized virtual environment, iii) measures stress levels, through the application of a psychology stress questionnaire, and iv) evaluates the effects produced on the user. Experiments were carried out with the participation of sev-eral students from Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE. Results show that the use of music therapy, combined with virtual reality, could be a powerful strat-egy to decrease stress by up to 50%.es_ES
dc.description.sponsorshipESPELes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Carrera de Ingeniería en Software.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectREALIDAD VIRTUALes_ES
dc.subjectMUSICOTERAPIAes_ES
dc.subjectAPLICACIÓN MÓVILes_ES
dc.subjectREDUCIR ESTRÉS ACADÉMICOes_ES
dc.titleEffects of virtual reality and music therapy on academic stress reduction using a mobile application.es_ES
dc.typearticlees_ES
Aparece en las colecciones: Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería en Software (ESPEL)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
AC-ESPEL-SOF-0057.pdfARTÍCULO ACADÉMICO920,57 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
ESPEL-SOF-0057-P.pdfPRESENTACIÓN1,68 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.