Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/29646
Título : Effects of virtual reality and music therapy on academic stress reduction using a mobile application.
Director(es): Carrillo Medina, José Luis
Autor: Arcos Gómez, Alexander Rafael
Cabezas Fernández, Cristian Alexis
Palabras clave : REALIDAD VIRTUAL
MUSICOTERAPIA
APLICACIÓN MÓVIL
REDUCIR ESTRÉS ACADÉMICO
Fecha de publicación : 13-ene-2022
Editorial: Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Carrera de Ingeniería en Software.
Citación : Arcos Gómez, Alexander Rafael. Cabezas Fernández, Cristian Alexis (2022). Effects of virtual reality and music therapy on academic stress reduction using a mobile application. Carrera de Ingeniería en Software. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga.
Abstract: In recent years, music therapy has proven to be an effective strategy to reduce stress. This research examines the effects of applying a social support strategy to reduce stress levels in students of higher education students, by com-bining music therapy with the use of immersive virtual reality, making use of a mobile application. This proposal implements a system that performs the follow-ing tasks: i) collects information on the emotions of the participants through a facial recognition module, ii) provides a relaxation experience within an ani-mated and musicalized virtual environment, iii) measures stress levels, through the application of a psychology stress questionnaire, and iv) evaluates the effects produced on the user. Experiments were carried out with the participation of sev-eral students from Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE. Results show that the use of music therapy, combined with virtual reality, could be a powerful strat-egy to decrease stress by up to 50%.
URI : http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/29646
Aparece en las colecciones: Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería en Software (ESPEL)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
AC-ESPEL-SOF-0057.pdfARTÍCULO ACADÉMICO920,57 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
ESPEL-SOF-0057-P.pdfPRESENTACIÓN1,68 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.