Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/36966
Título : Robot manipulator applied to bottle filling processes : an approach in the teaching-learning process.
Director(es): Ortiz Moreano, Jessica Sofia
Andaluz Ortiz, Víctor Hugo
Autor: Guilcazo Chasiloa, Cristian Paúl
Nuñez Quishpe, Jefferson Stalyn
Palabras clave : REALIDAD VIRTUAL
ROBOT MANIPULADOR
CONTROL SERVO VISUAL
SCORBOT-ER-4U
Fecha de publicación : 22-ago-2023
Editorial: Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación.
Citación : Guilcazo Chasiloa, Cristian Paúl. Nuñez Quishpe, Jefferson Stalyn. (2023) Robot manipulator applied to bottle filling processes : an approach in the teaching-learning process. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Sede Latacunga.
Abstract: In this paper, a position-based visual servo control scheme for a bottle packaging process using the ScorBot-ER-4U robot manipulator is proposed. The control scheme considers the eye-to-hand configuration and is based on the kinematic model of the manipulator robot and the perspective projection model of the vision camera (Pinhole Model). The proposed scheme was evaluated on a virtual environment developed in the Unity3D graphics engine; and experimentally with the ScorBot-ER-4U manipulator robot and the ZED 2 stereo vision camera. Finally, it is concluded that the results obtained by simulation and experimentally show that the control errors converge to zero asymptotically.
URI : http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/36966
Aparece en las colecciones: Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación (ESPEL)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
AA-ESPEL-ENI-0513.pdfARTÍCULO ACADÉMICO1,63 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
ESPEL-ENI-0513-P.pdfPRESENTACIÓN3,17 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.