Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/37729
Título : Meaningful Learning Processes of Service Robots through Virtual Environments.
Director(es): Ortiz Moreano, Jessica Sofía
Autor: Guanopatin Claudio, Alex Vinicio
Palabras clave : UAV VISUAL CONTROL
BRAZO ROBÓTICO
ROBOT MANIPULADOR AÉREO
Fecha de publicación : 2-feb-2024
Editorial: Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación.
Citación : Guanopatin Claudio, Alex Vinicio (2024). Meaningful Learning Processes of Service Robots through Virtual Environments. Carrera de Ingeniería en Electrónica e Instrumentación. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Sede Latacunga.
Abstract: This paper presents a control scheme for navigation tasks of an aerial manipulator robot. The proposed controller prioritizes the kinematics of the sys tem considering its high redundancy, which is composed of an aerial platform and an anthropomorphic 3DOF robotic arm, the proposed control scheme is de coupled, i.e., a task is defined for the aerial robot and another task for the robotic arm. To validate the proposed controller, different tests will be performed in a virtual environment and in a partially structured environment. To perform the simulation tests, a virtual environment is developed to visualize the behavior of the manipulator robot, in the simulation environment tasks are planned in the workspace and adjust the controllers, avoiding damage to the physical robot. Once the controllers have been adjusted and simulated, experimental tests are carried out with the aerial manipulator robot.
URI : http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/37729
Aparece en las colecciones: Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería Electrónica e Instrumentación (ESPEL)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
AA-ESPEL-ENI-0526.pdfARTÍCULO ACADÉMICO1,19 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
ESPEL-ENI-0526-P.pdfPRESENTACIÓN2,73 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.