Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/32425
Titel: | Algoritmo de ordenamiento como apoyo a niños con TDAH mediante el desarrollo de videojuegos bilingues e interactivos. |
Director(es): | Navas Moya, Milton Patricio |
Autor(en): | Barahona Cevallos, Roberto Alejandro Moya Suárez, Johnny Andrés |
Stichwörter: | HIPERACTIVIDAD HABILIDADES MOTORAS APRENDIZAJE COGNITIVO VIDEOJUEGOS BILINGÜES |
Erscheinungsdatum: | 27-Jul-2022 |
Herausgeber: | Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. ESPEL. Carrera de Ingeniería en Software. |
Zitierform: | Barahona Cevallos, Roberto Alejandro. Moya Suárez, Johnny Andrés (2022). Algoritmo de ordenamiento como apoyo a niños con TDAH mediante el desarrollo de videojuegos bilingues e interactivos. Carrera de Ingeniería en Software. Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE. Extensión Latacunga. |
Zusammenfassung: | Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) involves a pattern of attention deficit, hyperactivity, and impulsivity. There are several works, where videogames are used as a technological support tool in the classroom. However, although the benefits are documented, it is not clear how it was created and especially the purpose of learning for which they were created, so the objec tive is: to make an application of the software named JaraSmart, in the use of ordering algorithm to support children with ADHD through the development of bilingual videogames. The results are encouraging and allowed us to establish a more formal basis for the use of bilingual videogames with the application of sorting algorithms as support for children with ADHD, aged 10 to 12 years. |
URI: | http://repositorio.espe.edu.ec/handle/21000/32425 |
Enthalten in den Sammlungen: | Artículos Académicos - Carrera de Ingeniería en Software (ESPEL) |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
AA-ESPEL-SOF-0064.pdf | ARTÍCULO ACADÉMICO | 796,24 kB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
ESPEL-SOF-0064-P.pdf | PRESENTACIÓN | 1,3 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.